Skab værdi for dine kunder

Skab værdi for dine kunder 

 

Ønsker du at skabe værdi for dine kunder og etablere gode og vedvarende relationer?
Content marketing
Content marketing
Hvis ja,

så skal du have gang i begrebet content marketing.

 

For som jeg har nævnt før, så er det dig dine kunder køber, og ikke dit produkt.

Derfor er det din opgave, at leverer værdifuldt indhold til dine kunder.

Du skal differentiere dig fra dine konkurrenter.

Du skal skabe relationer og værdi for dine kunder, således at det på sigt kan føre til køb og el. gen-køb hos lige præcis din virksomhed!

Modsat den traditionelle markedsføring, hvor fokus er på salg samt opfordringer til at købe, så handler det om at skabe værdi for dine kunder = content marketing.

Content marketing er et begreb, som kort og godt går ud på at skabe værdi og relationer til dine kunder.

Du skal skabe relevant indhold for dine kunder. Lige meget om du skriver et Facebook opslag, blog indlæg, nyhedsmail eller når det gælder teksterne på din hjemmeside.

 

Du skal skabe værdifulde informationer, som skal skabe større loyalitet over for potentielle købere. Her er altså tale om værdibaseret salg.

Men hvor går grænsen mellem salg og værdi?

Du skal holde dig til tommelfingerreglen 80/20

80% værdifuldt indhold, og 20% salg

 

 

Det er lidt som at puste en ballon op

Du puster den lige så stille op, med en masse værdifuldt indhold.

Lidt ad gangen.

Efter lidt tid, er ballon fuld af godt indhold.

Til sidst lukker du luften ud af ballonen med salg, og  sådan fortsætter du.

Du skal levere 80% værdifuldt indhold og 20% salgsorienteret indhold

Største delen af forbrugerne ved, hvad de er på udkig efter, når de surfer rundt på internettet.

Derfor søger forbrugerne ofte efter uddybende informationer omkring det gældende produkt, før de slår til.

Lige præcis i sådan en situation er det vigtigt at forbrugeren har mulighed for at finde frem til værdifuldt indhold, hvor der ikke er fokus på slag.

Men fokus på de gode relationer og det DU KAN frem for dine konkurrenter.

På denne måde kan du påvirke forbrugeren til at tage et valg. Et valg i købsprocessen uden at du direkte opfordre til at købe.

Lige præcist dette er med til at styrke loyaliteten hos kunderne.

 

Content marketing er mange ting. Der er mange holdninger, meninger og retningslinjer omkring begrebet.

Men overordnet handler det om, at skabe værdi og gode relationer.

… En lille bonus!

Søgemaskinen Google, elsker unikt og værdifuldt indhold!

Derfor er det altså igen, igen, igen meget vigtigt at dit indhold er velovervejet, værdifuldt og fortællende.

For det med SEO er vigtigt for alle.

 

Det er altså ikke kun mig der er tosset med content marketing, Google er også ;- )

LEGO er eksempelvis super gode til content marketing, og det at skabe værdi for deres kunder.

Læs mere om godt content marketing, og se 100 gode eksempler på det. 

 

 

Ønsker du flere gode råd til, hvordan du kommer godt i gang med content marketing?  Så vil jeg med glæde hjælpe dig godt på vej  :- )