Er du ligesom mig?

Er du ligesom mig?

Altså jeg mener på den måde, at du arbejder med det du gør, fordi du ikke kan lade være?

Fordi du brænder så meget for din passion at du ikke kan forestille dig at lave andet?

At du vågner om morgenen og bare glæder dig helt vildt til at tage hul på dagen?

Hvis du kender det, så kender du sikkert også den næste følelse.

Nemlig den, hvor du ville ønske at opgaverne og kunderne bare kom af sig, uden at du skal sælge.

Uden at du skal være påtaget og en anden end dig selv.

Feminin markedsføring
Så gætter jeg på at du bliver glad når jeg fortæller dig at det slet ikke er nødvendigt.
Og du faktisk kan gøre det meget bedre bare ved at være tro mod din passion og dig selv.

Jeg bruger tit begrebet

Feminin markedsføring.

 

Feminin fordi, hvis markedsføring skal virke, så skal den være i harmoni med dig, din personlighed.

Fordi den skal være i balance med de værdier som er grundlaget i din virksomhed.

Fordi den skal være nærværende og relevant for for dine kunder.

Og det bedste er endda at den vil virke meget bedre end hvis du virkelig ved dit sælger gen frem.

Hvorfor ?

Fordi vi som virksomhed sælger med den relation vi danner til vores kunder.

Iværksætter
Helenaring.dk

Du kender det godt selv

 

Du står og skal bruge en frisør

Hvad gør du?

1: Slår op i telefonbogen under F ( jo nogle steder laves den faktisk stadig )
2: Ringer til din veninde som lige har fået lavet lækkert hår, som du var helt vild med
3: Søger på  “Frisør Gitte”, fordi du kommer i tanke om den der fine video hun lagde ud på hendes Facebookside, som du så forleden

 

Jeg vil vædde med at det er 2 eller 3.
Hvis vi leger at du er Frisør Gitte, og vi skal have folk til at ringe til dig, hvordan får vi dem så til det?

 

Nr 2 må du selv klare, for den opnår du ved at være dygtigt og service mindet ude hos kunden

 

Men nr 3 den opnår du ved at fortælle gode historie omkring dig og din virksomhed.
Nu sidder du sikkert og tænker; Hvad med nummer 4 hvor jeg går på google og taster “frisør viborg”
og jo jo den vinkel er der også men det er et helt andet blogindlæg 😉

Så tilbage til nr 3

For det er her du har muligheden for at skabe relationen til kunden, være social med kunden.

( det er jo i virkeligheden det det hele handler om derude på de der SOCIALE medier 😉 )

Det er her du har muligheden for at fortælle hvem du er.

Det er her du tegner et billede af ideen bag din virksomhed.

Hvilke behov og udfordringer dit produkt løser.

Hvordan din kundeservce er.

Virksomhedens holdninger til bestemte emner.

Den måde du driver din virksomhed på

Det er her du giver dine besøgende en fornemmelse af dig som menneske

For når alt er skåret væk handler markedsføring på de sociale medier om den gnist som tændes når du som menneske, gennem et opslag eller en video, kommunikerer med det andet menneske som ser det, derude bag skærmen.

Vis dem at du er sympatisk, har gode ideer, og i virkeligheden bare er et ganske
almindeligt menneske som de kan have tillid til.

For det vi som mennesker kan spejle os i, det rammes vi af

det liker vi
det deler vi
det kommenterer vi på

og med det når dit budskab ud til flere