Er du tidsoptimist?

Er du tidsoptimist?

Kender du det, at tiden løber fra dig?

Man synes lige at dagen er begyndt.

Men før man ser sig om, er klokken rundet middag, og tidsplanen er fuldstændig løbet fra en.

 

Hvordan skete det så lige? Igen, igen, igen er tiden løbet fra en… dumt!

Man bliver en smule stresset og forsøger at løbe liiiiiige lidt ekstra stærkt, for at nå dagens gøremål, inden privatlivet kalder.

Tidsoptimist

Jeg har fundet den ideelle løsning, for mig, som skaber harmoni og balance i min hverdag

Det at planlægge sin tid kender vi nok alle til.

At man lige har en sådan ca. plan i øverste etage. & så sker det… At tiden løber fra en.

Derfor skal planlægningen noteres. Ja den skal ned på papir. Den gode gammeldags metode.

Men det VIRKER, og det er fantastisk!

 

Det du skal gøre er at 

Mandag morgen – en ny start på en ny god uge – starter du dagen ud med, at planlægge ugens gøre mål.

Du opdeler dem i “Nice to do” og “Need to to”.

På denne måde skaber du et overblik over de ting, som du skal nå, og de ting som kunne være rart at få lavet.

Dermed sikre du at nå de vigtigste ting, uden at tiden løber hurtigere end dig ;- )

Ugeplan

Efterfølgende skal du fordele dine opgaver ud på ugens dage.

Du skal lave en ugeplan for din arbejdsuge.

 

MEN husk altid at gør plads til “uforudsete” opgaver.

Dem kommer der ALTID nogle af ;- )

 

Nogle dage kommer der også nogle udfordringer som ofte tager lidt ekstra tid.

For mig er det ofte tekniske udforinger, som jeg ikke har en chance for at forhindre.

Sådan er livet for os alle.

Derfor skal du planlægge din uge med lidt tid til alt det uforudsete, som vi ved, venter os i ugens løb.

Tidsoptimist
Blogindlæg

HELD & LYKKE med din planlægning!

Mangler du hjælp til planlægning af Facebook?

Så tjek mine online kursuser ud lige her.