Har du dig selv med i din markedsføring?

Har du dig selv med i din markedsføring?

Iværksætter

Vi bliver væk for os selv

Mange af mine kunder ser deres markedsføring, når de kommer til mig, som noget tungt, tidskrævende og lige så adskilt fra deres passion, som regnskab. Noget som skal gøres, men som ikke har noget at gøre med, hvem de er som mennesker, eller med det de brænder for. Her er jeg helt uenig.

 

En af dem var Puk

 

Puk er børnefotograf, og kom til mig fordi hun gerne ville have lavet en hjemmeside. Faktisk ville hun gerne lave en selv, med mig på sidelinjen, og selvfølgelig kunne hun det.

 

Rigtig mange gange i starten af processen hører jeg Puk sige;

“jeg har kigget på hvad andre gør, og det må jeg nok også hellere”

 

 

Nu er det bare sådan at Puk hun har en Facebookside, faktisk en skøn en af slagsen, hvor hun gør det rigtigt godt, så hvorfor så gøre som alle andre?

 

Så, som med alle andre ( og det vil du vide, hvis jeg har haft fornøjelsen af at have besøg af dig ), så prikker jeg lidt til Puk i forhold til, hvad hun vil med den der hjemmeside, og ikke mindst hvad hun vil med firmaet.

 

Og midt i det hele læner Puk sig tilbage og siger;

” og mig som troede at jeg skulle lære om hjemmesider og markedsføring – det er jo nærmere selvudvikling det her”

 

Husk passionen og mave fornemmelsen

Men det som Puk glemte, og som vi alle kan komme til at glemme ind imellem, når hverdagen stormer forbi os, er netop at have os selv med.

Ikke at tro at vi skal være alle mulige andre, og jagte efter højt ragende kurver for termer vi alligevel ikke forstår. Men at vide at vi er på vej den rigtige vej for vores virksomhed – af den simple grund at det føles rigtigt.

People buy people – not products

Det er så vigtigt at din markedsføring er harmonisk og i balance med, hvem du er som menneske, og hvilke værdier du kan stå inde for.

For i sidste ende er det dig dine kunder køber, ikke dit produkt.

Du læste rigtigt, de køber ikke dit produkt.

For med mindre du er den eneste i verden, som sælger blå kæmpe bananer, eller biler med firkantede hjul, så vil der altid være en derude som sælger det samme produkt som dig.

Det skriver jeg ikke for at gøre dig ked af det, eller for at du skal miste modet, tværtimod.

Jeg skriver det, fordi jeg vil have dig til at tænke over, hvorfor de skal købe det netop af dig

Er du nysgerrig på hvordan din markedsføring bliver mere harmonisk ?

Og så kommer vi til humlen i det hele

 

Hver gang jeg skal skrive et blog indlæg, så sætter jeg mig først ned og brainstormer på, hvad det er jeg har brug for at give videre til jer, hvad det er, som ligger mig på sinde.

Og den her gang ligger det mig på sinde at stille dig 5 spørgsmål.

  • Hvem er du? Hvad vil du gerne signalere?

  • Hvorfor gør du det du gør? Hvad er formålet?

  • Hvem vil du gerne nå, og hvem vil du gerne påvirke?

  • Hvilken stemning vil du gerne give dine gæster på Facebook eller hjemmeside? Hvad skal de føle når de er hos dig ?

  • Og ikke mindst, hvilken følelse skal de forlade dig med?

 

Jeg lover dig at, hvis du stiller dig selv disse 5 spørgsmål – og svarer ærligt på dem, så vil din markedsføring føles meget mere i harmoni, med det menneske du er.

 

 

Vi kan alle løbe ind i tekniske bump på vejen, som bremser vores flow, og det er her min passion ligger, og derfor jeg gør som jeg gør.

Jeg Ææælsker nemlig ( ja så meget at det bliver nød til at være med Æ ) at få lov at hjælpe, og kunne mærke at jeg gør en forskel for dig derude.

Og i forhold til de der tekniske bump på vejen, har jeg to ting som er lige dig, hvis du kender følelsen af at sidde der og tænke;

“s…, hvordan gør jeg nu det”

Det første er Facebook First, hvor hjælpen kun er  ét klik væk, hele tiden. Her bliver du en del af et fællesskab, hvor vi står klar til at hjælpe hinanden, og jeg naturligvis sidder klar med teknisk hjælp når bumpet mærkes.

Den anden er mit klippekort, hvor du altid har trygheden, ved at du kan ringe eller maile til mig, når det brænder på, og vide at hjælpen er nær.

Det skal være mig den aller største fornøjelse at få lov at hjælpe

Forunderlig selvudvikling

Hos Helena lærer du ikke kun om internet, facebook, smarte ord og teknisk kunnen… du bliver nænsomt og omhyggeligt, guidet igennem en større process – alvor og humør blandet sammen…. Jeg er ikke kun ved at lave en ny hjemmeside – jeg er ved at lave en ny firma identitet – med det´jeg virkelig brænder for.. Helena tager dig med på en første klasses rejse til en revideret og forunderlig selvudvikling – og mig, der bare skulle lære at lave en hjemmeside… Det´er da bonus…. De bedste anbefalinger

 Puk

Jeg endte ud med en maggiterning

“Jeg tog på Facebook kursus ved Helena, fordi nu ville jeg lære hvordan Facebook virkede. Så jeg ikke var usikker på hvad det skete, når jeg kastede mig ud i det på egen hånd.

Jeg havde computer og strøm og det hele klar til første time og regnede med at det blev min længste Facebook session nogenside, med 6 timers kursus dag forude. Men næ nej. I stedet fik vi nogle rigtig gode spørgsmål at tænke over. Hvad ville jeg med min virksomhed, hvem ville jeg sælge til og hvad var min drøm? Det startede en helt anden meget fed proces, med sparring fra Helena og de andre kursusdeltagere, som man fik delt nogle dybere tanker med. Det var så fedt.

Jeg endte ud med en maggieterning, der gav overblik, når annoncer og opslag skulle laves. For den del nåede vi selvfølgelig også til. Alt det tekniske om hvor, hvordan, hvorfor og hvornår. Tålmodige Helena, svarede igen og igen på de samme spørgsmål, når vi ikke fattede en meter😳

Jeg har fået en dejlig ro omkring facebook, fordi jeg ved hvad jeg skal. Både hvordan jeg styre “maskinen”, men allermest at jeg blev klogere på mig selv, mine kunder og min lille virksomhed. Det fokus var med til at give tro må mig selv og det at drive min virksomhed.

Kurset er relavant for små enkeltmands virksomheder, hvor man ellers er meget alene med det hele selv. Specielt i opstartsfasen. Man får et skub til både sin lille “geschæft” og til sig selv.

Karina

Er du nysgerrig på hvordan din markedsføring bliver mere harmonisk ?

Jeg håber du kunne bruge mine ord til at blive klogere på din markedsføring.

Ha en skøn dag

 

Helena

Om Helenaring.dk